Przejdź do treści
szklana lampka naftofa jako przykład fotografii produktowej typu packshot na białym tle

Sposoby polepszenia zdjęć produktowych w twoim sklepie internetowym

Profesjonalnie wyglądające fotografie produktów, oprócz ogólnego wyglądu strony Twojego sklepu internetowego, mają również wpływ na to, czy klienci zdecydują się na zakupy. Poprawa użyteczności sklepu internetowego może być tak prosta, jak posiadanie świetnych zdjęć produktowych.

Należy mieć na uwadze, że kupujący w sieci nie mają takich samych doświadczeń sensorycznych, jak ci, którzy robią zakupy w sklepach stacjonarnych. Nie mogą dotknąć, wypróbować ani poczuć sprzedawanych przez Ciebie produktów. Świetne zdjęcia produktów nie tylko pokażą, jak one wygląda, ale także pokażą jego fakturę, dopasowanie i wygląd pod wieloma kątami i w różnych ustawieniach.

Nawet jeśli nie jesteś profesjonalistą w robieniu zdjęć, możesz zrobić świetne zdjęcia produktowe, które zwiększą Twoją sprzedaż online. Dlatego też wymieniamy dziesięć wskazówek, jak zrobić świetne zdjęcia produktowe DIY. Zastosuj je podczas następnej sesji zdjęciowej, aby Twoja strona wyglądała bardziej profesjonalnie i generowała większe przychody.

fotografia produktowa przedmiotu lustrzanego Packshot Wrocław

1. Wyostrz swoje zdjęcie

Najważniejszą rzeczą w fotografii produktowej w Twoim sklepie internetowym jest ostrość fotografii. Rozmazane, rozpikselowane zdjęcia utrudniają kupującym uzyskanie wyraźnego obrazu produktu i ostatecznie negatywnie wpływają na doświadczenia użytkowników.

Słaba jakość zdjęć sprawia, że odwiedzający postrzegają Twoją stronę jako mniej godną zaufania i mogą wydać swoje pieniądze gdzie indziej. Jeśli używasz lustrzanki cyfrowej, upewnij się, że ma ona szeroki zakres przysłony. Im niższy otwór przysłony, tym łatwiej jest skupić obiektyw aparatu na produkcie, który próbujesz sprzedać, a to pomoże zrobić ostrzejsze i wyraźniejsze zdjęcie, które wiernie odwzoruje produkt.

2. Uchwyć cały produkt

Ta wskazówka może wydawać się oczywista, ale upewnij się, że cały produkt jest widoczny w kadrze.

Twój produkt powinien być prosty, równy, bez zagnieceń i mieć przyzwoitą ilość pustej przestrzeni wokół siebie. Jeśli tak nie jest, kupujący będą mniej skłonni do kliknięcia przycisku „kup teraz”. Czysta fotografia produktowa jasno komunikuje potencjalnym klientom, że jesteś renomowaną firmą, a nie hobbystą.

Jeśli musisz wyretuszować swoje zdjęcia (np. usunąć zagniecenia, kurz lub bałagan w tle), wykonaj prostu retusz np. w darmowym programie Gimp lub w Photoshopie.

3. Dopasuj ekspozycję

Upewnij się, że produkt jest odpowiednio naświetlony. Oznacza to, że czasami konieczne jest zastosowanie kilku źródeł światła, aby uniknąć cieni i ciemnych obszarów na produkcie. Jeśli nie masz dostępu do namiotu bezcieniowego, rozważ wykonanie zdjęcia w naturalnym świetle na zewnątrz lub połączenie światła z okna z odbitym światłem od białej płaszczyzny (np. ściana, biała kartka), aby uzyskać odpowiednie wypełnienie światłem.

wiele łatwiej jest dostosować ekspozycję, jeśli zdjęcie jest ciemne i wymaga zwiększenia ekspozycji, niż zmniejszyć ekspozycję na zdjęciu, które jest wyprane przez zbyt dużą ilość światła.

4. Zachowaj spójność rozmiarów

Zachowaj wystarczająco duży margines pomiędzy każdym produktem a jego obramowaniem. Dzięki temu produkt będzie odpowiednio zaprezentowany. Jeśli zdjęcia produktów nie są tej samej wielkości, może to negatywnie wpłynąć na wrażenia klienta podczas przeglądania strony. Wizualnie wygląda to nieestetycznie.

W studiu MixShot doskonale to rozumiemy, że uzyskanie spójnego wyglądu nie zawsze jest łatwe. Dlatego przykładamy dużą uwagę do zachowania tych samych marginesów od krawędzi fotografowanych produktów. Pozwala to uniknąć efektu skakania przy przewijaniu zdjęć przez klienta w Waszym sklepie.

5. Wyśrodkuj produkt

Umieść swój produkt idealnie w centrum kadru i zawsze fotografuj produkty pod tym samym kątem. Dzięki temu Twój sklep będzie wyglądał na spójny, zrównoważony i zorganizowany.

Zainwestowanie w statyw do aparatu sprawi, że każde zdjęcie będzie wyglądało tak samo (pamiętaj aby zaznaczyć taśmą miejsca, w którym umieścisz produkty).

6. Usuń Tło

Usunięcie tła z obrazów produktów nadaje elegancki, nowoczesny i spójny wygląd Twoich produktów.

Gładkie tło usuwa niepożądane cienie lub kolory wokół produktów i natychmiast sprawia, że zdjęcia wyglądają bardziej profesjonalnie. Ponadto, dzięki temu uwaga klientów skupia się na tym, co najważniejsze – tym, co sprzedajesz.

Po edycji zdjęć, musisz zapisać je w formacie .png, ponieważ jest to jedyny typ pliku graficznego, który obsługuje przezroczyste tła. Najlepszym sposobem na sprawdzenie, czy Twój eksport zadziałał, jest otoczenie produktu szarymi i białymi kwadratami. Oznacza to, że tło jest przezroczyste i przyjmie dowolny kolor tła Twojej witryny.

7. Dodaj odbicia i refleksy

Dodaj odbicia produktów, aby nadać im luksusowy wygląd i dodać głębi zdjęciom produktowym w Twoim sklepie. Najlepiej jest to osiągnąć w postprodukcji lub za pomocą płytki akrylowej. Lustrzane powierzchnie komplikują fotografowanie i możesz spędzić wiele godzin przy retuszu, a efekt finalny nie będzie zadowalający.

Używaj efektów odbicia tylko do zdjęć produktów w widoku z przodu. Jeśli kard jest bardziej płaski, to naturalnie nie będzie widoczne odbicie. W takim przypadku najlepiej całkowicie unikać odbić.

8. Pokaż więcej zdjęć

Czasami najlepiej jest zaprezentować kilka zdjęć każdego produktu. Klienci chcą zobaczyć produkt pod różnymi kątami, zbliżyć jego szczegóły i zobaczyć, jak wygląda w naturalnych warunkach.

Kupujący w sieci nie mają takiego samego doświadczenia zakupowego jak klienci sklepów stacjonarnych. Nie mogą przymierzyć produktu. Nie mogą zobaczyć wszystkich szczegółów na własne oczy. Aby odpowiednio zaprezentować produkt, potrzebujesz wystarczającej ilości zdjęć i informacji o produkcie (takich jak tabele rozmiarów i zdjęcia inspirujące).

Dobrą metodą przy prezentacji odzieży jest wykorzystanie niewidzialnego manekina (duch), co pokaże klientom jak produkt układa się na człowieku.

9. Znak wodny na zdjęciach

Poświęcasz dużo czasu na fotografie produktów w swoim sklepie internetowym, to rozważ wprowadzenie znaku wodnego, aby uniemożliwić osobom, które sprzedają te same (lub podobne) produkty, wykorzystanie Twoich zdjęć bez pozwolenia.

Jeśli zdecydujesz się na znak wodny na zdjęciach produktów, rozważ jego dyskretne osadzenie. Chcemy, aby uwaga była skupiona na produkcie, a nie na widocznym znaku wodnym.

10. Zaprezentuj każdy kolor

Jeśli oferujesz produkt w wielu kolorach, upewnij się, że masz zdjęcia każdego koloru na swojej stronie. Jeśli Twoi klienci zamawiają więcej niż jeden kolor, zwiększy to rozmiar koszyka i średnią wartość zamówienia.

Nie musisz robić więcej niż jednego zdjęcia produktu dla wielu wariantów kolorystycznych. Jeśli wiesz, jak korzystać z oprogramowania do edycji zdjęć, możesz zrobić jedno świetne zdjęcie i zmienić kolor za pomocą oprogramowania.

Fotografia produktowa w e-commerce robi wielką różnicę i stanowi źródło sukcesu każdego sklepu internetowego.

Zdjęcia, których używasz w swoim sklepie są jednym z Twoich największych atutów. Jeśli są zrobione dobrze, poprawiają doświadczenia zakupowe Twoich klientów, zwiększają konwersje na stronie i średnią wartość koszyka i zmniejszają ilość zwrotów. Źle zrobione, mogą przynieść odwrotny skutek i zaszkodzić Twojej marce.

Marcin Lampart

Zajmuję się tworzeniem fotografii produktowej od packshotów po zdjęcia reklamowe. Prowadzę studio fotografii MixShot we Wrocławiu. Fotografię produktową zaczynałem jako amator w 2008roku w niewielkim sklepie internetowym. Z fotograficznej pasji powstała prężna firma, która specjalizuje się w zdjęciach produktowych.

Czytaj: Najpopularniejsze typy fotografii produktowej